درمان بی حسی انگشتان به علت گیر افتادن عصب اولنا در آرنج

(ULNAR NERVE ENTRAPMENT IN ELBOW) چیست ؟
* در مواردی که عارضه خفیف باشد و مدت زمان زیادی از شروع عارضه سپری نشده باشد ، درمان با اقدامات نگهدارنده و غیر جراحی شروع میشود . عادات زندگی و شغلی باید به نحوی اصلاح شود که از خم ماندن آرنج برای مدت طولانی اجتناب گردد . به عنوان مثال اگر ارتفاع میز کار بلند باشد یا نشیمنگاه صندلی مورد استفاده کوتاه باشد ، آرنج هنگام کار پشت میز بیش از حد خم میماند .یا در مثال دیگری تکیه دادن آرنج بیرون از شیشه هنگام رانندگی باعث خم ماندن آن برای مدت طولانی میشود . یکی از نکات مهم مربوط به هنگام خواب است . در هنگام خواب میتوان حوله ای را چندلایه دو آرنج پیچید یا از آرنج بندهائی که مخصوصاً برای این منظور طراحی شده است استفاده کرد تا از خم شدن آرنج هنگام خواب جلوگیری گردد .

* استفاده از داروهای ضدالتهاب غیر کورتونی و فیزیوتراپی نیز با نقش ضدالتهابی که دارند میتوانند مفید باشند .
* برخی معتقدند حرکات کششی خاصی در این ناحیه با تسهیل حرکت عصب در کانال ممکن است به بهبودی عارضه کمک کنند . تزریق موضعی کورتون با توجه به نگرانی از آسیب مستقیم به عصب در درمان این عارضه هیچ نقشی ندارد .

* در مواردی که عارضه شدید باشد یا اقدامات درمانی ذکر شده منجر به بهبود نشده باشد و نوار عصبی-عضلانی نیز شدت عارضه را تأیید نماید ، از عمل جراحی برای درمان استفاده می شود .
* در مواردی که مدت زمان زیادی از شروع عارضه سپری نشده ، بهبودی ممکن است بلافاصله پس از جراحی احساس شود . در موارد شدید و طول کشیده عارضه بهبود علایم ممکن است کامل نبوده و مستلزم گذشت زمان باشد . در این موارد انجام جلساتی فیزیوتراپی پس از جراحی میتواند کمک کننده باشد .

درمان بی حسی انگشتان به علت گیر افتادن عصب اولنا در آرنج