چگونه بخوابیم تا کمترین آسیب به بدنمان وارد شود

بهترین حالت خوابیدن به گونه ای است که ستون فقرات حالت طبیعی خودش را حفظ کند به شکلی که نه خیلی خمیده باشد نه خیلی صاف.
این شکل خوابیدن باعث می شود کمترین فشار به ستون فقرات وارد شود.

هنگامی که به پهلو میخوابید یک بالش بین زانو هایتان قرار دهید. یک حوله تا شده را نیز زیر کمر قرار دهید.
هنگام خوابیدن به پشت هم میتوانی یه بالش کوچک زیر زانوهایتان قرار دهید و یک حوله تا شده کم ارتفاع زیر کمرتان.
اینها باعث می شود که ستون فقرات حالت طبیعی خودش را حفظ کند.

نکاتی که باید زمان بلند شدن از تخت خواب مورد توجه قرار بدهیم

یکی از کم خطر ترین روش ها برای برخاستن به این شکل می باشد که به یک سمت می غلتیم و به پهلو قرار می گیریم و سپس پاهایمان را از زانو خم می کنیم و آنها را از تخت آویزان می کنیم. در این حالت به کمک دستمان تنه ی خود را از تخت بلند کرده و می نشینیم.
برا برخاستن نیز پاهایمان را تا حد ممکن به تخت نزدیک میکنیم. به گونه ای که پاها تا حد ممکن زیر باسن قرار بگیرند و سپس با کمی خم شدن به جلو و حفظ حالت صاف کمر از بلند می شویم.
با این روش کمر ما در معرض کمترین آسیب قرار ميگيرد.

بالشت نامناسب

بالشت های نامناسب برای خوابیدن


آدرس مطب : اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر ساختمان قصر نور واحد 305
تلفن : 32240068 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چگونه بخوابیم تا کمترین آسیب به بدنمان وارد شود
علت گرفتگی عضلات گردن چیست ؟
ارتباط بین شانه درد و حمله قلبی
چاقی و خطرات آن
آیا صداهای گردن طبیعی است
بیماری های اسکلتی عضلانی
دلایل کمردرد ناگهانی